מאמר | בניית פרופיל קישורים

מאמר | בניית פרופיל קישורים

מאת: איציק פסח

 

כעבודת קידום האתר מתחלקת לשתי מערכות - המערכה הראשונה היא עבודה בתוך האתר והמערכה השנייה היא עבודה מחוץ לאתר. במאמר הבא אנחנו נדבר על עבודת קידום מחוץ לאתר המתחלקת למספר פרמטרים שונים.
 
אחד הפרמטרים החשובים בעבודת קידום מחוץ לאתר היא - יצירת והרחבת פרופיל קישורים חיצוניים חזק לאורך זמן אשר יחזק את ערך האתר ויגרום לגוגל לדרג את דפיו בדף הראשון במילות המפתח השונות אשר נבחרו לקידום.

 

ייצור פרופיל קישורים חיצוניים לאתר לאורך הזמן, כזה שיהיה פרופיל טבעי, חזק, אמין, והכי חשוב - יעזור לנו המקדמים לשכנע את גוגל לדרג את האתר שלנו, מתחלק למספר נישות, כאשר העיקרית ביניהם היא קישורים מאתרים.

 

קישורים מאתרים


קישורים מאתרים הם קישורים חיצוניים מתוך אתרים אשר מקשרים לאתר שלנו נחשבים לקישורים הכי חזקים שהאתר שלנו יכול לקבל. מבין המקורות השונים לקבלת קישור שמפנה לאתרנו, אתרים הם המקור המוערך ביותר בעיני גוגל. חשוב לציין שלא כל האתרים ברשת נחשבים לחזקים (בייחוד אתרי הימורים וסקס שנמצאים מחוץ לגדר), ולא כל האתרים ברשת רלוונטיים לאתר שלנו כדי שגוגל יראה בקישור שקיבלנו מהם, קישור טוב.

 

 

כיצד נדע אם האתר לפנינו חזק ורלוונטי בשביל קישור לאתר שלנו? לפי 2 סעיפים...

  1. חוזקו של אתר
  2. רלוונטיות האתר

 

חוזקו של אתר
חוזקו של אתר מבחינת ערך בעיני גוגל מתחלק למספר פרמטרים שונים כגון: דירוג PR, וותק הדומיין, גודל האתר, כמות התוכן בו, קודים נקיים ומסודרים, היררכיה תקינה, אינטראקציה חברתית, אופטימיזצית תוכן טובה, איכות הקישורים המפנים לאתר (האם אם מגיעים ממקורות סמכותיים ולא ספאם), כמות הקישורים היוצאים מהאתר (חשוב שלא יהיה המון), לאיזה מקורות האתר מפנה, היחס בין קישורים נכנסים ליוצאים (מומלץ שיהיה יותר קישורים נכנסים מיוצאים), סוג הדומיין (govו-ac נחשבים להאיכותיים ביותר כיוון שמדובר באתרי ממשלה ואתרים אקדמאיים), כמות ה-c class וה- dmoz, דירוג האתר במילות מפתח חזקות וסוג השרת (מומלץ כמה שפחות מאותו שרת).

 

רלוונטיות האתר
כמו שציינו לעיל, לא כל האתרים ברשת רלוונטיים לאתר שלנו. בוא ניקח לדוגמה שאנחנו מקדמים אתר במילות מפתח כמו "שמלות כלה בירושלים ו- "איפור כלות בירושלים", האם אתר של פיצרייה או מופעי סטנד אפ יהיה אתר רלוונטי להפנות אלינו? ודאי שלא. רלוונטיות נושא האתרים המפנים אלינו חשובה לא פחות מחוזקם.
אתרים שיכולים להיות רלוונטיים לאתר שמציג שמלות כלה יכולים להיות אתרים אחרים של שמלות כלה במסגרת שיתופי פעולה או אתרים השייכים לתחום, כמו למשל אתרי גני אירועים ואתרי טבעות אירוסין/נישואין.

 

עוד מקורות שנוכל לקבל מהם קישורים חיצוניים לאתר שלנו הם: בלוגים, פורומים, אינדקסים (לקשר רק לדף הבית), אתרי סימניות (לקשר רק לדפים פנימיים), אתרי מאמרים ורשתות חברתיות. גם בנישות האלה חשוב לבדוק את חוזקו ואיכותו של כל מקור כמו גם הרלוונטיות שלו לאתר שלנו על פי הפרמטרים שציינו בפסקה לעיל "חוזקו של אתר".

 

איך משיגים קישורים


  • קישורים מאתרים: במסגרת שיתופי פעולה או מאמר אורח ניתן להשיג קישור מאתר אחר ברשת על ידי מתן קרדיטים (החלפת קישורים) או קישור יוצא בתמורה למאמר באתר.
  • קישורים מבלוגים: אם ברצוננו לקבל קישור מבלוג שהוא לא שלנו, נפעל לקבל אותו כמו שציינו ב פסקה "קישורים מאתרים". דרך נוספת היא לפתוח בלוג בנושא האתר ולקשר ממנו לאתרנו ולאתרים נוספים בתחום.


עוד סוגי קישורים הם קישורים מתוך תגובות שנגיב לפוסטים בבלוגים אחרים בתחום שלנו.


  • קישורים מפורומים: הדרכים להוציא קישורים מפורומים חזקים ורלוונטיים בנושא שלהם לאתרנו הם - פתיחת אשכול בנושא מסוים הנוגע לתחום ותגובה מהשרשור תגובות שהוא יקבל או קישורים מתוך תגובות שאנו נגיב לאשכולות אחרים.
  • קישורים מאינדקסים: אינדקסים הם אתרים שמכילים מספר רב של אתרים במגוון נושאים. גוגל אוהב מאוד אתרי אינדקסים כיוון שאלו עוזרים לו בעבודת האינדוקס. מומלץ לרשום את האתר בכמה שיותר אתרי אינדקסים חזקים, באזור הרלוונטי לאתר באינדקס. באתרי אינדקס רושמים רק את דף הבית של האתר.
  • אתרי סימניות: אתרי סימניות תפקידם להביא קישורים לגולש לדפי נחיתה אשר מתאימים למונח החיפוש המבוקש שלו. באתרי סימניות נרשום רק את הדפים הפנימיים ודפי העומק של האתר.
  • קישורים חברתיים: קישורים חברתיים הם קישורים שיוצאים מרשתות חברתיות כמו פייסבוק וגוגל+. זה יכול להיות מדף עסקי שפתחם לעסק בפייסבוק, גוגל + ועוד. זה יכול להיות גם מדפים עסקיים אחרים ברשתות חברתיות במסגרת שיתופי פעולה.


סוגי קישורים

 

קישורי טקסט חצאי משפט
רוב הקישורים החיצוניים שפרופיל הקישורים של אתרכם צריך להכיל (כ-60%) צריכים להיות קישורי טקסט חצאי משפט – חצי המשפט צריך להכיל את שם המותג + מילת מפתח.

 

קישורי טקסט ממוקדים
קישורי טקסט ממוקדים הם קישורים שייצאו מתוך שם המותג או מתוך מילת מפתח. כמות קישורי טקס ממוקדים המומלצת בפרופיל לאורך זמן היא כ-20%.

 

קישורים מהדומיין
כדי להוציא קישורים מהדומיין, כל שעליכם לעשות הוא לכתוב את שורת הכתובת שלכם ולהוציא ממנה קישור לאתר. כמות קישורי דומיין המומלצת בפרופיל לאורך זמן היא כ- 10%.

 

קישורי טקסט ממילה או משפט
קישורי טקסט ממילה או משפט הם קישורים שיצאו מכל מילה או משפט ולא משם המותג ומילות מפתח. דוגמה לקישורים כאלו היא קישורי קריאה לפעולה כמו: "לחץ כאן", "עבור למאמר המלא", "עבור לאתר הרשמי" ועוד. כמות קישורי טקסט ממילה או משפט המומלצת בפרופיל לאורך זמן היא כ- 5%.

Share by: