מאמר | כלי מילות מפתח

מאמר | כלי מילות מפתח

מאת: שני קידנר

 

כלי מילות המפתח של גוגל מאפשר לראות נתונים כגון אומדני תנועה, מספר ממוצע של חיפושים, רעיונות למילות מפתח ועוד נתונים נוספים עליהם נפרט בהמשך. כדי להגיע לכלי עליכם להיכנס לחשבון adwords שלכם.

 

בעבר הייתה הפרדה בין כלי מילות המפתח ו- adwords, הוחלט לאחדם לכלי אחד מאחר והשילוב של שניהם ביחד מציג כמה קליקים מילות המפתח שלכם עשויות לקבל בסכומים שונים ובכך מנתבים אתכם להחלטה הנכונה באילו מילות מפתח כדאי להשקיע יותר ומה היא ההצעת מחיר המתאימה למסעות הפרסום. אין זה משנה אם אתם חדשים בתחום או מקצוענים, הכלי ידידותי לכולם. איך נכנסים לכלי

עליכם להיכנס לחשבון ה- ADWORDS בכתובת https://adwords.google.co.il/.

בסרגל הצד לחצו על "כלים" ואז על "הכלי לתכנון מילות המפתח". 

 

כעת מופיעות 2 אופציות לבחירה:

  • רוצה לגלות מילות מפתח חדשות
  • קבלת נפח חיפוש ותחזיות

ברגע שתצאו מהכלי ותכנסו שוב, הכלי יזכור את הפרטים האחרונים שהזנתם ויחזיר אתכם לנקודה האחרונה בה הייתם.


אם אנחנו רוצים לקבל רעיונות חדשים מגוגל ולגלות מילים חדשות שלא חשבנו עליהם - נבחר באופציה הראשונה (הימנית). במידה ויש לנו רשימה מוכנה ואנחנו רק רוצים לקבל עליה מידע, נבחר באופציה המשמאלית.


לאחר שבחרתי באופציה ראשונה, כי אני מעוניין לקבל רעיונות למילות מפתח, פשוט צריך להכניס את ביטוי המפתח שלי וללחוץ Enter. אם יש לי מספר ביטויים, אפשר להכניס (עד 10 ביטויים).

בתחתית הדף גוגל ייתן רשימה של ביטויים, עם מידע רב עליהם. בהתחהל הוא יכניס את הביטויים שרשמתי במפורש, ולאחר מכן יוסיף ביטויים משלו אשר רלוונטים לתחום.

 

שימו לב כי בחלקו התחתון של החלון יש לכם אפשרות למקד את התוצאות שלכם ולסנן אותן לפי הגדרות מיקום , שפה רשת, אפשרויות של מילות מפתח, סטטיסטיים היסטוריים ולבחור לכלול או לא לכלות מילות מפתח מסוימות.

 

מיקוד

  1. מיקום - בחרו את המיקום הרצוי. לחצו על מיקומים קרובים על מנת לקבל רעיונות למיקומים הקרובים למיקום שהזנתם
  2. שפה - הזינו בתיבה את השפה הרצויה
  3. רשת - כדי לקבל רעיונות לחיפוש בגוגל בחרו ב- Google. על מנת לקבל רעיונות לחיפוש באתרים השונים של רשת החיפוש גוגל , כמו מפות, תמונות ועוד. בחרו ב- "Google ושותפי החיפוש
  4. "מילות מפתח שליליות - המודעות במסע פרסום זה לא יוצגו כאשר חיפוש מכיל לפחות אחד מהמונחים הללו

 

התאם אישית את החיפוש שלך

  1. מסנני מילות מפתח - סננו את מילות המפתח לפי נתונים סטטיסטיים היסטוריים. יש אפשרות לראות את המספר הממוצע של פעמים שבהן משתמשים חיפשו מילת מפתח מדויקת זו בהתאם להגדרות המיקוד שבחרתם, הצעת המחיר המוצעת עבור מילת מפתח זו וניתנת לכם העזרה לזהות הזדמנויות אפשריות שיש למילת המפתח הזו כדי לקבל הופעות וקליקים
  2. אפשרויות של מילות מפתח - ראו רק רעיונות הקשורים באופן הדוק למונחי החיפוש, רעיונות למבוגרים, מילות מפתח בחשבון ומילות מפתח בתוכנית
  3. הכללה / אי הכללה - כלול רעיונות - מזינים מונחים כדי לקבל רעיונות שכוללים לפחות אחת מהמילים שציינתם. אל תכלול רעיונות - גוגל יציג לכם רעיונות שאינם כוללים את המונחים שאתה מזין בתיבה
  • לחצו על קבל רעיונות
  • לאחר שבחרתם את מילות המפתח הרלוונטיות לכם לחצו על בדוק אומדנים על מנת לקבל תרשים טווח של הצעות מחיר ואומדני תנועה יומיים


ישנה אפשרות לייצא כל טבלה לקובץ Excel ולייבא מילות מפתח מקובץ Excel.

 

קבל את נפח החיפוש עבור רשימה של מילות מפתח או קבץ אותן לקבוצות מודעות

ניתן להזין מילות מפתח ידנית או להעלות קובץ Excel על מנת לקבל נתונים סטטיסטיים על נפח החיפוש.

  • לחצו על קבל את נפח החיפוש עבור רשימה של מילות מפתח או קבץ אותן לקבוצות מודעות
  • הכניסו רשימה של מילות מפתח או לחצו על בחר קובץ כדי להעלות קובץ אקסל
  • לחצו על חיפוש על מנת לקבל נתונים סטטיסטיים כגון נפח חיפושים ותחרות

 

קבל אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח

חיפוש זה יציג אומדנים של קליקים ועלות לפי חשבון ה- AdWords ולהצעת מחיר שבחרתם.

  • לחצו על קבל אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח
  • כתבו או העלו קובץ מילות מפתח
  • לחצו על קבל אומדנים
  • הטבלה לפניכם מציגה אומדני תנועה, קליקים והופעות עבור מילות המפתח אותן הקלדתם

 

סיכום ומסקנות


לסיכום, אינכם צריכים להיות מומחים גדולים על מנת להבין את הכלי. חווית המשתמש ידידותית ומובנית לכל אחד והיתרונות הגדולים הם שניתן לייצא את רוב הנתונים לאקסל ובכך שהכלי מציע לכם רעיונות נוספים למילות המפתח שלכם בהתאם לנתונים אותם הגדרתם.

Share by: